Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

АЗС заробляють на бензині в десять разів менше держави

Нафтотрейдери розповіли про те, як формуються ціни на бензин, і скільки заробляють АЗС на продаж палива.

Нормативний показник прибутковості Концерн Галнафтогаз (ОККО) складає 30 копійок на літрі палива. Це дозволяє компанії покривати витрати на окупність АЗК та інвестиційні кредити. Про це ЛІГАБізнесІнформ розповів віце-президент з комерційних питань, Концерну Галнафтогаз » Юрій Кучабський.

Як зазначив топ-менеджер, з початку 2011 року Галнафтогаз працює собі в збиток і ще не вийшов на рівень цін, який би дозволяв заробляти зазначені 30 коп. на літрі на покриття інвесткредітов. «До речі, сьогодні частка податків у ціні бензину на заправці становить 3,50 грн з кожного проданого літра. Тобто фактично більше всіх на літрі пального сьогодні заробляє держава», — зазначив Кучабський.

За його словами, сьогодні в Україні не виробляють високоякісне паливо, тому компанія реалізує на своїх АЗК тільки імпортне пальне.

Також представник Галнафтогазу пояснив, що на сьогодні на АЗК собівартість імпортованого бензину А-95 Євро досягає 10 грн. за літр.

«Хотілося б спростувати помилковий стереотип, який у нас існує. Мовляв, чим дорожче нафта, тим більше заробляють продавці пального. Насправді все з точністю до навпаки. Як це ні парадоксально звучить, але нам вигідніше працювати з недорогим продуктом і в умовах цінової стабільності, коли попит на нафтопродукт зростає. Зате коли ціни на паливо високі, реалізація падає», — пояснив він.

«У нас немає власних свердловин і власних нафтопереробних заводів. Наші заправки — це ті ж магазини, що продають не свій товар, а куплений у того чи іншого виробника. Відповідно і відштовхуємося ми від тих відпускних цін, які встановлює виробник.

Те, що ви бачите зараз на стелах АЗС ОККО — це мінімально можлива на сьогоднішній день ціна на високоякісний імпортний нафтопродукт. Продавати його дешевше неможливо. Для цього довелося б або йти на зниження якості, або на мінімізацію податків. Ми не можемо дозволити собі ні того, ні іншого, оскільки це було б обманом або клієнтів, або держави», -додав Кучабський.

За словами президента асоціації Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України Леоніда Косянчука, з січня по квітень 2011 року чистий збиток операторів ринку становив від -0,1 до -0,54 грн/літр з різних мереж. Як пояснив експерт, ціна в 9,95 грн за літр А-95 — це чистий збиток 0,6 грн./літр для роздрібного оператора при працюючій АЗС. «При цьому якщо припинити роботу АЗС зовсім, то цей збиток складе вже більше 1,5 грн/(літр не проданого палива)», — зазначив Косянчук.

«У мінусі» перебувають не всі оператори ринку, — додав заступник директора НТЦ Психея Геннадій Рябцев. — Трейдери, що мають доступ до дешевого ресурсу (в тому числі контрабандного, ввезенному без сплати податків, зробленому з неврахованого або проданого за заниженими цінами сировини), як і раніше в плюсах».

Нагадаємо, в березні Антимонопольний комітет України (АМКУ) наклав штраф у розмірі 1% від виручки (150 млн грн) на три мережі автозаправних станцій WOG, Shell і ОККО).

Останній раз Кабмін переглядав рекомендовані ціни на паливо тиждень тому, 14 квітня. Зараз гранична вартість А-95 становить 9,95 грн/л.

 

budulai

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code