Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

DW: Криза вдарить по автопрому Європи, але обійде стороною Німеччину

Європейський автопром страждає від надлишку потужностей, скорочення виробництва неминуче. Ринок Німеччини залишається найстабільнішим в ЄС, а німецьких виробників рятують спеціалізація на преміум-сегменті та експортний бум.

Європейський автомобільний ринок переживає в 2012 році очевидний спад. За підсумками першого півріччя скорочення обсягів продажів у Євросоюзі склало близько 8 відсотків. З-за високого безробіття, різко загострилася під час боргової кризи, збут нових легкових машин впав практично в усіх країнах ЄС. Це особливо стосується таких великих ринків, як іспанська, італійський, а також французька.

Криза збуту тільки починається

В Італії, наприклад, обсяги продажів знизилися в червні в порівнянні з тим же місяцем минулого року на 24,4 відсотка і досягли найнижчого рівня з 1979 року. У травні темпи падіння становили 14,3 відсотка. Таким чином, ситуація на цьому важливому ринку стрімко погіршується.

«Автомобільний криза в Європі тільки починається», — переконаний один з провідних німецьких автомобільних експертів, професор Університету Дуйсбурга-Ессена Фердинанд Дуденхеффер (Ferdinand Dudenh?ffer). Швидкого поліпшення ситуації він не чекає: «Поки держави з борговими проблемами більш або менш прийдуть в себе, можуть пройти п’ять років».

На тлі погіршення ситуації в Європі острівцем стабільності залишається німецький автомобільний ринок. За підсумками першого півріччя в Німеччині було продано на 1 відсоток більше вітчизняних та імпортних легкових машин, ніж за аналогічний період минулого року. А в червні, який для Італії виявився особливо важким, продажі виросли навіть на 3 відсотки.

Президент Об’єднання автомобільної промисловості (VDA) Маттіас Віссман (Matthias Wissmann), виступаючи 3 липня в Берліні на прес-конференції за підсумками перших шести місяців, підтвердив прогноз на весь 2012 рік, згідно з яким обсяги продажів у Німеччині складуть близько 3,1 мільйона одиниць. Це лише мінімально нижче рекордного минулорічного показника.

Бум у США і Китаї

І все ж Маттіас Віссман вважав за потрібне попередити підприємства галузі: «Нам слід виходити з того, що вітер в обличчя буде посилюватися». При цьому мова йде не стільки про саму Німеччини, скільки про експортних ринках, які для німецького автопрому життєво важливі. Адже три чверті його продукції йде за кордон.

Правда, сім з десяти виготовлених у Німеччині автомобілів продаються за межами єврозони. Це пояснюється орієнтацією більшості німецьких виробників — BMW, Daimler, Audi, Porsche — на випуск автомобілів преміум-класу. А вони особливо затребувані зараз в Китаї і США. Високий попит на автомобілі, в тому числі і на німецькі, VDA відзначає також в Мексиці, Індії та Росії.

Тому Маттіас Віссман переконаний, що такий обвал продажів, як у кризовому 2008 році, німецьким виробникам зараз не загрожує. Обсяги виробництва можуть знизитися на 1%, експорт — на два. В інтерв’ю, опублікованому 4 липня в газеті S?ddeutsche Zeitung, президент VDA повідомив, що завантаження виробничих потужностей на німецьких автозаводах сягає зараз 90 відсотків.

Peugeot на порозі масових звільнень

У той же час він висловив стурбованість долею тих автовиробників, хто орієнтований переважно на європейський ринок. До них відносяться Opel і Ford, підприємства яких знаходяться, зокрема, у Німеччині. На думку Віссмана, в подібних компаніях явно назріла, як він дипломатично висловився, «оптимізація виробничих потужностей».

А от експерт Штефан Братцель (Stefan Bratzel) з Center of Automotive Management у місті Бергіш-Гладбаху прямо говорить про необхідність закриття підприємств: «Як мінімум 5-8 автозаводів в Європі є в даний момент зайвими».

До європейських компаній, які страждають від надмірної залежності від європейського ринку, належать також італійська FIAT і найбільший французький автоконцерн Peugeot-Citroen. Його виробничі і фінансові показники продовжують швидко погіршуватися. Так, у червні обсяги продажів на рідному ринку у Франції впали на 9,5 відсотка. Тому масові звільнення на заводах концерну стають все більш імовірними. Судячи за повідомленнями ЗМІ, під скорочення можуть потрапити до 10 тисяч робітників. Це приблизно 10 відсотків зайнятих на французьких заводах Peugeot і в два рази більше, ніж досі очікувалося.

Джерело: Російська служба DW

Кореспондент.biz
Ця ж новина на Кореспондент.biz

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code