Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

На цьому тижні ціна А-95 перевищить дев’ять гривень

За прогнозами експертів, у найближчі дні бензин подорожчає на 30-40 копійок, перевищивши позначку в 9 гривень за літр А-95.

Причина економічна — це нафта, що подорожчала за 4 місяці з $82 до $100 за барель (160 л). Сьогодні має відбутися засідання експертно-аналітичної групи (ЕАГ) при Кабміні (до неї входять представники профільних міністерств і відомств, трейдерів і незалежні експерти).

Як повідомляє Сегодня з посиланням на джерело в міністерстві, ЕАГ встановить новий ціновий коридор на наступну декаду, в межах якого буде знаходитися ціна на нафтопродукти — за прогнозами, максимально 9,4 грн./л. Остання зустріч пройшла 28 січня, і на ній учасники ринку і віце-прем’єр Андрій Клюєв домовилися стабілізувати ціни на А-95 в межах 9 грн./л на першу половину лютого, що й було виконано. Нагадаємо: це передбачає меморандум між Кабміном і трейдерами, підписаний ще в 2006 році, коли Віктор Янукович був прем’єром. З тих пір домовленості в основному дотримуються, і палива на заправках в достатку, як імпортного, так і вітчизняного. Хоча ціни іноді виходять за межі коридору, як це було в січні, у зв’язку з чим Антимонопольний комітет почав розслідування про обгрунтованість їх зростання, яке наразі триває.

За прогнозами директора консалтингової групи А-95 Сергія Куюна, об’єктивна вартість високооктанового бензину з урахуванням нових ставок акцизу, введених з січня, і високих світових цін на нафту на сьогодні має становити близько 9,50 грн./л. «Ми бачимо, що уряду вдалося на якийсь час відтягнути подорожчання, але об’єктивні чинники говорять про подальше зростання ціни», — говорить Куюн.

Заступник директора НТЦ Психея Геннадій Рябцев підрахував, що зараз реальна ціна українського бензину А-95 — близько 9 грн./л, імпортного — не вище 9,2 грн./л, і подорожчання можливе вже на днях. Подальше залежить від світових котирувань на нафту. При цьому збережеться традиційна різниця в 30-40 копійок між імпортними та українським бензином, насамперед у Києві та великих містах, де багато дорогих іномарок. Рябцев каже, що основна причина цього — якість палива. «Наші НПЗ практично не випускають бензину якості Євро-4 і Євро-5, на яких їздять такі авто, тому споживач платить дорожче, щоб не гробити двигун».
 

budulai

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code