Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

Нафтотрейдери скаржаться на збитки і піднімають ціни

За свята літр 95-ого подорожчав на 30-40 копійок – ціни на імпортний бензин доходять до 9,75 грн./л.

Найдорожчий (литовська або румунська) варто 9,75 грн./л на заправках WOG, ЛУКОЙЛ, OKKO, Shell, ТНК трохи дешевше — від 9,40 до 9,60. АЗС, які торгують українським паливом (Укрнафта, ANP) — по 9,30-9,40 грн.

Що далі? Експерти поки песимістичні: дешевшати не буде. У кращому випадку ціна пального зупиниться, в гіршому — паливо дорожчатиме, перейшовши через місяць психологічний рубіж в 10 грн. Основні причини дві: подорожчання нафти і стримування ціни в лютому.

Президент асоціації Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України Леонід Косянчук стверджує, що великі оператори ринку понесли за останні місяці збитків більш ніж на 30 млн грн. кожен і тепер справедлива ціна — взагалі 9,90 грн. за літр А-95! «Ринок змушений виходити на рівень беззбитковості, тому через місяць чекаємо 10 грн./л», — прогнозує Косянчук.

Експерт UPECO, член експертно—аналітичної групи (ЕАГ) з нафтопродуктів при Кабміні Олександр Сіренко каже, що зараз ЕАГ не працює, тому ціни зростають: «днями має відбутися засідання ЕАГ, буде новий меморандум, що фіксує ціни нижче 10 грн., інакше вони не зупиняться».

Директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн спростував прогнози про швидке перевищенні А-95 позначки в 10 грн./л. За його словами, при середньомісячному рівні цін на нафту $100-110 за барель, ціни в Україні не повинні перевищити 10 грн./л по бензину і 9 грн./л по ДТ: «Надії на те, що нафта просяде ($115), а значить, бензин буде нижче, не виправдалися. Зараз головне завдання забезпечити стабільні поставки, адже мережі АЗС закінчили січень—лютий із збитками, а тому не створили запасів перед посівною».

Нескінченне подорожчання змусило автомобілістів звернутися з відкритим листом до прем’єр-міністру Миколі Азарову.

«Ми глибоко здивовані і роздратовані тим фактом, що ви ще не відхилили ініціативи Міністра енергетики і вугільної промисловості Юрія Бойка щодо введення мита на імпорт нафтопродуктів в Україну. Сьогодні запровадження такого мита вигідне лише технологічно відсталим вітчизняним НПЗ, які прагнуть таким чином підвищити ціни на власну продукцію, що не витримує конкуренції з імпортованим пальним через свою низьку якість», — йдеться в листі.

Автори звернення переконані, що «цей необґрунтований і цілком лобістський проект не принесе ніякого позитиву економіці і бюджету України. Подібний крок лише спровокує різкий стрибок цін на паливо, вартість якого для кінцевого споживача може сягнути 15 грн. за літр».

Перевізники вимагають від прем’єра «негайно й публічно відмежуватися від згубної ініціативи Ю. Бойка і заблокувати її прийняття», інакше погрожують вдатися до масових акцій громадянської непокори.

Звернення підтримали Профспілка таксистів України, Асоціація вантажоперевізників Києва, Клуб позашляхових пригод Off-road Adventure Club і ряд інших профспілок автоперевізників і автоклубів України.

budulai

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code