Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

Нова Subaru WRX STi: автомат проти механіки

Тест-драйв модернізованої Subaru WRX STi – експерти порівнюють дві версії машини з механічною і автоматичною трансмісіями.

По відношенню до даної машині в Subaru тепер не використовують назву Impreza, залишивши його для «цивільних» версій.

У цьому році Subaru WRX STi не просто оновилася – вона знову на ринку з кузовом седан. Але тим, хто встиг полюбити хетчбек, не варто засмучуватися. Цей автомобіль теж залишається в гаммі, і йому повною мірою притаманні нові технічні рішення і стайлінг – наприклад, інші бампери.

Втім, турбовані седани Impreza нікуди не пропадали. Але вони пропонувалися лише у версії WRX і в Україну не поставлялися. І ось найбільш потужна версія WRX STi повертається на наш ринок з кузовом седан. А саме шокуюче зміна в тому, що вона тепер може оснащуватися автоматичною трансмісією. Втім, цього слід було очікувати. Адже одвічний конкурент – Mitsubishi Lancer Evolution обзавівся такою ще пару років тому. Тому ми тестуємо відразу дві WRX STi. Адже різні трансмісії, як виявилося, не єдина їх відмінність.

Зручні функції все частіше сусідять з комфортом. На кермі WRX STi бачимо кнопки управління круїз-контролем і Bluetooth.

Новая Subaru WRX STi: автомат против механики



Частина емоцій вбиває салон WRX STi з «автоматом». Тут звичайний селектор АКП, як на будь-який інший Impreza.

Новая Subaru WRX STi: автомат против механики



З’явилися варіанти

За кермом Subaru WRX STi з «механікою» вистачило зовсім небагато часу, щоб зрозуміти, чому багато власників таких машин лякають оточуючих різкими стартами зі світлофорів. Після того як в пробках і тягучках постійно доводиться тугий педаллю зчеплення контролювати більш ніж чотири сотні ньютонометрів, так хочеться при першій же можливості дати їм волю! Але в плані зчеплення нова «вірша» досить лояльна до водія – педаль пручається в міру, хоча напружений механізм вимагає обережного поводження. В гору рушаєш теж без проблем, так як у всіх Impreza з МКП стандартною є система, що перешкоджає відкоту машини.

Але як тільки попереду чиста дорога, нестримно тягне виплеснути всю застояну енергію. Особливо коли тебе, як в минулі часи, підбиває не тільки «горб» повітрозабірника перед лобовим склом, але і «етажерка» величезного антикрила в салонному дзеркалі, чого так не вистачало хетчбеку.

Ось машини і рвуться, як із ланцюга. З низького старту, потужно відштовхуючись усіма чотирма колесами, стрімко кидають вперед свої м’язисті широкоплечі тіла. На відміну від звичайного седана Impreza кузов WRX STi набагато привабливіше. Площа повітрязабірників збільшена. Фальшрадіаторная решітка інша. Розширені крила приховують збільшену колію і широкі колеса. Величезне антикрило і задній дифузор створюють додаткову притискну силу.

Нова вихлопна система машини з «механікою» на холостих обертах наповнює околиці низькочастотним давящим гулом, що викликає спрацьовування сигналізації стоять поруч машин і несхвальне бурчання бабусь на лавочках. Але як тільки утапливаешь педаль газу в підлогу, то буквально крізь все своє тіло пропускаєш вібрацію і гучний скрекіт розкрученого опозитного мотора. Це створює відмінний антураж чудового розгону, що підтверджує задоволена посмішка сидить поруч пасажира. Він так само щільно впечатан між розвиненими бічними валиками спортивних рекаровских сидінь і так само сприймає підвищений шум від мотора і покриття і відчуває всі нерівності дороги, що передаються жорсткою підвіскою, і перевантаження в момент інтенсивного уповільнення.

Навіть з урахуванням того, що на гальма випадає підвищене навантаження, в кінцевому підсумку в напруженому міському трафіку ви нічого не виграєте – через кілька кварталів на світлофорі стоїте поруч з тим же таксистом. Головне, що ви в будь-який момент можете знову отримати задоволення від потужних «прострілів», від того послуху, точності і готовність, з якими WRX STi реагує на ваші дії – будь то робота газом або найменше відхилення керма. У будь-який момент можна насолоджуватися звуком мотора і вражаючим «держаком» в швидкісних віражах. Завжди відчувається запас потужності і тяги.

І хто б міг подумати, що при цьому WRX STi стане радити вам, як економити паливо? Адже дозволити собі їздити активно на «вірші» може той, хто не переживає з приводу великої витрати 98-го бензину, який легко перевалює за «двадцятку». Але якщо натиснути на шайбу селектора управління системою Si-Drive близько важеля, то машина переходить в інтелектуальний режим.

На авто з «автоматом» при акуратному поводженні з педаллю газу на щитку з’являється напис ECO. А машина з механічною коробкою починає підказувати, коли включити більш високу щабель для економії. Але робить це так швидко і ненав’язливо, ніби їй ніяково за такі рекомендації. Не переключився – ну й гаразд. Стрілочка на щитку приладів більше не блимає. Адже в цій машині куди логічніше і звичніше бачити іншу підказку – вспыхивающую сигнальну лампу, застережливу про те, що через мить мотор упреться в обмежувач оборотів.

Духу машини більше відповідають ось такі сидіння Recaro. Вони жорсткіше і встановлені нижче. Звичайні передні крісла м’якше, просторіше і вибиратися з них легше. До них обом пропонуються електрорегулювання і підігрів.

Новая Subaru WRX STi: автомат против механики



Задній ряд…. Зізнаюся: на те, щоб сісти сюди, мене так і не вистачило. Але, пам’ятається, в звичайному седані Impreza нестачі у вільному просторі немає.

Новая Subaru WRX STi: автомат против механики

Якщо вам треба зі швидкістю 250 км/год доставити вантаж, то седан краще, ніж хетчбек, так як обсяг багажника у чотирьохдверної машини на 68 літрів більше.

Новая Subaru WRX STi: автомат против механики



Різні характери

Ось так і розганяється ця «вірша» – ніби стрибає з хвилі на хвилю потужного прискорення на кожній передачі. Автоматична трансмісія згладжує такі моменти. Адже на відміну від механіки, де пік максимального моменту остер і високий при 4000 оборотах, у «автомата» він нижче і більш пологий – його «полку» простягнулася з 3000 до 6000 оборотів. І хоча у версії з АКП розганяється, за паспортом, на 0,8 секунди повільніше, але відчути це складно.

Але ось працює ця коробка за звичайною програмою. На прискорення з ходу реагує з невеликою затримкою і не відповідає очікуванням при уповільненні – не використовує знижені передачі для гальмування двигуном. Це можна зробити тільки самостійно – важелем або підрульовим перемикачем.

Новая Subaru WRX STi: автомат против механики



Двигуни для машин з різними трансмісіями налаштовані по-різному. Потужність у 300 л. с. однакова, але від 407 Нм крутного моменту в автомобілях з АКП «відрізані» 57 Нм. Адже ця коробка на моделі Legacy, Outback і Tribeca пристосована «перетравлювати» тільки 350 Нм. І що неможливо в машині з АКП – так це впливати на розподіл крутного моменту по осях. Все віддано на відкуп вискомуфте. Тоді як в машині з «механікою» можна «накрутити» ступінь блокування центрального диференціала Driver Control Central Differential (DCCD). Причому при поверненні в автоматичний режим роботи DCCD, а потім знову в ручний, обраний самостійно, налаштування зберігаються.

На повністю заблокованому «диффе» машина просто вгризається в ґрунтову трасу. Вона до останнього намагається їхати «асфальтової» траєкторії, не переходячи в ковзання. Але куди цікавіше їхати з розтопленим центральним диференціалом. Віражі проходиш з задньопривідним задоволенням і повнопривідною надійністю. Тут вже «вірша» дуже охоче і красиво «мете хвостом» в поворотах, але і передок підробляє. Головне – контролювати кут заносу, працюючи кермом і газом.

У машинах з різною трансмісією навіть системи стабілізації VDC налаштовані по-різному. В Subaru вони повністю не відключаються, хоча після натискання відповідної кнопки дозволяють водієві більше. А для WRX STi з «механікою» передбачений спеціальний «спортивний» режим роботи електроніки.

Є резон

Машина з «механікою» дарує знайомі відчуття. Все тут туго, чітко, різко й гучно. Враження – як у спортивному авто. Це адреналін в чистому вигляді. Скажете, навіщо тоді Subaru WRX STi «автомат»? Думаю, він не завадить. Адже багато власників таких машин не можуть чи навіть не намагаються повністю використати їх потенціал. Основний час вони проводять в міських заторах, де «автомат» зручніше. А розігнатися зі світлофора така машина дозволяє досить ефективно і ефектно. До того ж така трансмісія подобається багатьом жінкам. А ще… вона дешевше! Тому і машина з АКП коштує менше. Але в будь-якому випадку, бачачи срывающуюся зі світлофора Subaru WRX STi, я вже не буду лаяти її власника. Він, бунтівний, шукає бурі…

Вибирай і керуй

Завдяки системі управління силовим агрегатом Si-Drive обираємо один з трьох режимів його роботи: Sport – для звичайної їзди, Sport Sharp – для більш різкою і Intelligent, якщо раптом захочете економити паливо. Така можливість є у всіх Subaru WRX STi. У версії з «механікою» також встановлений керований центральний диференціал Driver Control Central Differential (DCCD). Він може працювати в автоматичному і ручному режимах. В останньому випадку за допомогою невеликого важеля міняємо ступінь блокування, вибираючи одну з шести «ступенів свободи» DCCD. Це робить управління машиною набагато цікавіше.

У машині з МКП штатний розподіл крутного моменту по осях – 41:59. Чим більше «розпускаємо» диференціал, тим більше тяги здатне йти на задню вісь.

Новая Subaru WRX STi: автомат против механики



Резюме

Кузов і комфорт


Класичний седан звичніше нашим автомобілістам. До того ж такий кузов жорсткіше, ніж хетчбек, так і більший на 68 літрів багажник комусь стане в нагоді. Коли говоримо про WRX STi, то мовчимо про комфорт.

Техніка і поведінка

WRX STi – це міцно стиснутий кулак, згусток енергії, грудку натягнутих нервів і затворна чіткість короткохідною «шестиступки». Вперше самий «заряджений» автомобіль запропоновано також і з «автоматом». З «цивільним» звучанням, автоматичною коробкою передач, без DCCD і з «спрощеною» тягою машина менш відповідає шильдіку STi.

Ціна і оснащення

Враховуючи кількість кузовів, трансмісій і комплектацій запропоновано значне число модифікацій. Автомобіль завжди був досить дорогий в обслуговуванні та утриманні. Мотор «харчується» виключно 98-м бензином.
 

Сергій Соловйов

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code