Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

Renault Logan MCV з заводським ГБО: Урок економії

В Україні нещодавно з’явилися універсали Renault Logan з двигуном, що працює на бензині або зрідженому газі (LPG).

Нечисленні ряди авто з заводським комплектом газобалонного обладнання нещодавно поповнило ціле сімейство: Renault Logan, Logan MCV, Sandero. Наскільки економічними є новинки?

Теплі деньки танули один за іншим, а робота з встановлення лавок і столу в дачній альтанці все відкладалася: ні в один багажник заготовлені лісоматеріали не вміщалися. Тому взятий для тесту Logan MCV виявився дуже до речі. До того ж разом з величезним багажником ми отримали чудовий бонус: можливість здійснити трехсоткилометровую поїздку за ціною майже вдвічі менше звичайного.

Logan MCV відомий в Україні давно, але лише цієї осені він став пропонуватися в Україні ще й з встановленим заводським комплектом ГБО. Це дало йому привід претендувати на нових шанувальників, а нам – ще раз випробувати французько-румунський «вагончик» в справі.

Що де сховано

Бензиновий 1,6-літровий двигун Logan дооснащен пропановим (LPG – зріджений нафтовий газ) ГБО італійської марки Landi Renzo. Це система IV покоління, відповідна якості вітчизняного газу. Управління максимально автоматизовано: електроніка сама перемикає мотор на газ після пуску і прогріву на бензині, але вимагає підтвердити перехід на бензин у разі спустошення газового балона. Водій може примусово перевести двигун на харчування газом або бензином. Для цього передбачена одна-єдина кнопка, укріплена на центральній консолі. Тут же – індикатор запасу газу.

Балон ємністю 42 літри ніяк не вплинув на місткість автомобіля і можливості трансформації його салону. Тороїдальна ємність для зрідженого пропану, захищена сталевим екраном, знаходиться зовні, під днищем багажника, на місці запаски. Замість неї – компресор і речовина-герметик.

За зручне розташування балона довелося поплатитися «запаскою». Замість неї – ремкомплект з клопіткою техпроцесом ліквідації проколу.

Renault Logan MCV с заводским ГБО: Урок экономии



«Газифікація» добре продумана конструкторами: балон прикритий від глушника тепловим екраном.

Renault Logan MCV с заводским ГБО: Урок экономии



Органи управління ГБО – єдина кнопка і приблизний індикатор запасу газу в балоні.

Renault Logan MCV с заводским ГБО: Урок экономии

Знімний заправний штуцер потрібно щільно запакувати в «кисет» – інакше він може принести з собою в салон запах газу.

Renault Logan MCV с заводским ГБО: Урок экономии



«Пропанові» універсали Logan MCV доступні у версіях Ambience і Laureate (1,6 л), седани – у всіх трьох комплектаціях (1,4 л), включаючи початкову Base.

На газовому ходу

Сучасні газотопливные системи забезпечують таку ж роботу двигуна, як на бензині. Мотор упевнено і чітко лунав у всіх режимах. Ніякої різниці в поведінці силового агрегату помічено не було: ні при прискореннях, ні при сталому русі на високій швидкості, ні за «дергании» в міських пробках і на вибоїнах провінційних доріг. Про те, яке паливо зараз споживає двигун, судили лише за кольором індикатора над кнопкою управління ГБО.

Саме тут і криється головна перевага ГБО заводської установки – точна, правильна настройка роботи, її професійна відповідність зі штатними системами автомобіля. А адже саме настроювання апаратури IV покоління, узгодження алгоритмів роботи штатного бензинового і додаткового газового ЕБУ найчастіше викликає труднощі в «гаражних» установників.

Втім, знайшли ми у «газового» Logan MCV і кілька мінусів. Так, знімний штуцер газової заправної горловини дозволив розмістити вихід заправної магістралі під штатним лючком, поруч з горловиною бензобака. Але незграбний заправник інколи примудряється облити газом знімний штуцер, який може принести в салон неприємний запах прапан-бутану. Вельми приблизними виявився світлодіодний датчик рівня газу в балоні – втім, про це чесно попереджає інструкція. На жаль, на всіх Renault Logan c ГБО немає борткомпьютера.

Завдяки різним комбінаціям трансформації салону ми легко перевезли , дошки, стовпчики довжиною 1,6 м і чотирьох осіб.

Renault Logan MCV с заводским ГБО: Урок экономии

Від цього вантажівки-фургона місткий Renault Logan MCV відрізняється маркою оббивкою – її довелося захищати поліетиленовою плівкою.

Найголовніше

Основне для власника машини з ГБО – це окупність суми, яка за нього доплачена, в нашому випадку – 8000 грн. Ми заміряли витрата обох видів палива в різних режимах руху: міському, змішаному, економічному заміському і швидкісний поїздці на автомагістралі.

Приємна несподіванка – невелика відмінність між споживанням пропану і бензину (див. таблицю). Середній витрата газу у нас склав 9,9 л/100 км, бензину марки А-95 – 8,8 л/100 км. 40-60-відсоткова різниця в ціні навіть при прирості витрати-13% дозволить окупити установку ГБО вже через 26-35 тис. км (в залежності від сезону – восени газ дорожче). Просто бальзам на душу для тих, хто хоче їздити на досить великої і місткою машині, перевозити на ній людей, вантажі, здійснювати далекі вояжі, обслуговувати дачну ділянку і при цьому економити, економити, економити…

Газовий впорскування

Газопаливна система IV покоління – це система розподіленого уприскування. Як і бензинова, вона укомплектована чотирма форсунками. Кожен циліндр має свій персональний інжектор. Через форсунки у впускний тракт надходить газ, момент і кількість подачі якого регулюються електронним блоком управління. Він же управляє і переходом з одного виду палива на інший. Наприклад, для впевненого пуску і продовження ресурсу вузлів паливних систем ЕБУ завжди заводить двигун на бензині, потім по мірі прогріву перемикає живлення на газ. Крім ЕБУ і форсунок, в системі є редуктор, де газ із рідкого стану переходить в газоподібний, а також бензиновий і газовий клапан з електроприводом, газові фільтри, сполучні трубопроводи, балон з мультиклапаном, горловина з заправним клапаном.

Renault Logan MCV с заводским ГБО: Урок экономии



1 — ЕБУ газової установки. 2 — блок газових форсунок (2 шт) з датчиками тиску і температури. 3 — редуктор.
 
Методика вимірів

Не претендуючи на абсолютну точність, витрата бензину ми вимірювали не один раз перевіреним способом. Заправивши бак паливом марки А-95 за самий край горловини, проїжджали півтори-дві сотні кілометрів і потім знову заправлялися на тій же АЗС «по самі вінця». Долитое кількість літрів і показання одометра приводили до звичних одиницях виміру – л/100 км.

Із зрідженим пропан-бутаном надходили приблизно так само, тільки «доливали» балон не до випліскування палива з горлечка (що в принципі неможливо), а до перших клацань запобіжного клапана – і на одній і тій же заправній станції. Отримані значення також призводили до нашим звичним л/100 км.

Renault Logan MCV с заводским ГБО: Урок экономии



Підвішений під багажником балон захищений потужним сталевим екраном. Розміщення обох заправних горловин під одним люком естетично, але не зовсім практично.

Renault Logan MCV с заводским ГБО: Урок экономии



Резюме

Кузов і комфорт


Місткість кузова і можливості трансформації через встановлення компонентів ГБО не постраждали. Однак, складовою штуцер горловини вимагає турбот і іноді приносить в салон запах пропан-бутану. Бажано разом з «кисетом» ховати його в багажник.

Силовий агрегат і динаміка

За суб’єктивною оцінкою при переході на газове паливо двигун не втрачає ні потужності, ні крутного моменту. Витрата газу, за нашими вимірами, виявився нижчим, ніж зазначено в інструкції. При цьому силовий агрегат залишився таким же гучним, високий рівень вібрацій в салоні також зберігся.

Фінанси і оснащення

Вісім тисяч гривень – прийнятна ціна за італійське ГБО із заводською гарантією та обслуговуванням на фірмовому сервісі. Відрадно, що «газифікований» Logan доступний майже у всіх версіях комплектації.
Відсутність запасного колеса – серйозний недолік. Швидше за все, власникам доведеться докуповувати окремо і брати з собою хоча б у далекі поїздки.

Гарантія та ТО

На Logan з заводським ГБО зберігається заводська гарантія, як і на чисто бензинові машини – 3 роки або 100000 км пробігу. Передбачений міжсервісний інтервал спочатку такий же, як і у бензинових побратимів: 15 тис. км. А після другого ТО газове обладнання потрібно обслуговувати рідше – через кожні 30 тис. км. Планове ТО машини з ГБО дорожче звичайного на 368-867 грн., в залежності від пробігу.
 

Сергій Соловйов

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code