Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

Рейтинг надійності: найвитриваліші авто в світі

Експерти з’ясували, як розвиваються автомобільні бренди, порівнявши старі і нові рейтинги надійності, які складають різні організації в Європі, США та Україні.

Які автомобілі займають лідируючі позиції в рейтингу надійності, витісняючи попередніх «чемпіонів»? Здавалося б, відповідь на це питання вже років п’ятнадцять, як добре відомий. Стійкість і невибагливість японських авто давно стала еталоном і навіть об’єктом заздрості автовиробників, яким не пощастило мати автобізнес в Країні Висхідного Сонця.

Японські корпорації переплюнули весь світ в умінні блискавично впроваджувати у виробництво будь-яку підвищує привабливість продукту і рентабельність справи інновацію. А в дисципліні праці та контролі якості їм апріорі немає рівних. Саме це робить їх автолидером. Враження від відвідування заводів Honda або Toyota незабутні. Справжні самураї автомобільної честі в ідеально чистих цехах, плечем до плеча з футуристичними роботами-збирачами, творять вироби, кожним вузлом яких можна пишатися.

Окремий момент, часто визначав споживчий вибір на користь «японця» (крім розумної ціни, звичайно) — це найвищі стандарти сталі, що застосовуються на Японських Островах. Навіжений клімат Японії, дуже вологий і мінливий, повітря, насичене солоними морськими парами — все це висуває до місцевих сталеварам і фахівцям з корозії дуже суворі вимоги. А тому не дивно, що автомобілі японських марок відмінно виносять і нашу бездоріжжя, і наші суворі зими, і довгі міжсезоння.

Загалом, той факт, що Toyota пару років тому впевнено посунула GM з позиції найбільшого автовиробника світу, вже не здається таким вже сенсаційною, і навіть навпаки — все вказувало на неминучість перемоги японських майстрів і маркетологів у змаганні за найближче майбутнє. Кому тепер по силам змагатися з азіатськими драконами, крім них самих?

Рейтинг надежности: самые выносливые авто в мире



Тим цікавіше, проте, спостерігати за статистикою поломок на дорогах, яка і відображає найбільш реальні показники надійності різних марок автомобілів. Хто створює таку статистику? Союзи споживачів, особливі аналітичні компанії, великі сервісні фірми і страхові агентства. Кому, як не їм, тримати руку на пульсі таких процесів? Що ж, озброїмося здоровим глуздом і проведемо порівняльний аналіз декількох авторитетних джерел.

У цій справі корисніше будь-яких голосувань і опитувань випадкових людей буде досвід тих, хто знає предмет досконало, так як з року в рік копається в нутрощах самих різних автомобілів. Мова про головних гравців індустрії автосервісу і технічної експертизи.

Почнемо з даних TÜV, Німецького Товариства технічного контролю і нагляду, найбільш масштабної в Німеччині служби, що відає безпосереднім технічним станом автомобілів. Через їх руки щорічно проходять не менше п’яти мільйонів автомобілів, які фахівці TÜV діагностують за 100 основним параметрам, особливу увагу приділяючи іржі на головних вузлах ходової частини і кузова, стану гальмівної системи та двигуна. А потім раз в рік радують публіку результатами своїх підкапотних вишукувань. Так, за даними TÜV за поточний 2010 рік в категорії нових (2-3 роки експлуатації) автомобілів маємо таку розширену п’ятірку (відсоток поломок на вказаний пробіг):

1. Porsche 911 – 1,9% на 35 тис. км
2. Mazda 2 – 2,45% на 32 тис. км
3.1 VW Golf Plus – 2,6% на 24 тис. км
3.2 Ford Fusion – 2,6% на 34 тис. км
3.3 Mazda 3 – 2,6% на 41 тис. км
4. Toyota Yaris – 2,7% на 33 тис. км
5.1 Toyota RAV4 – 2,9% на 42 тис. км
5.2 Mazda 5 – 2,9% на 48 тис. км
5.3 Subaru Forester – 2,9% на 44 тис. км
6. Toyota Corolla Verso – 3,0% на 47 тис. км

Далі заглянемо у відомчу статистику служби УП Белтехосмотр з сусідньої Білорусі. Це статистика відмов при первинному проходженні державної технічної експертизи. Враховуючи схожість умов експлуатації з рідними українськими, вона буде цікава. Для автомобілів віком 2-5 років маємо наступні показники:

  1. BMW — 7,2%
  2. AUDI/ Mercedes-Benz — 8,8%
  3. Volkswagen — 10%
  4. Toyota — 11%
  5. Nissan/Mazda — 12,3% відмов

Інший гранд європейської автомобільної статистики, вельми шановний німецький автоклуб ADAC, веде власний облік несправностей. Його евакуаційні бригади приймають виклики з доріг по всій Німеччині, складаючи таким чином окрему статистику моделей, які рідше (частіше) потребували послуги евакуатора. Місця розподіляються у відповідності з тим, наскільки рідко та або інша марка потрапляла в це незручне становище. І якщо в період з 2004 по 2007 в рейтингах ADAC майже у всіх категоріях панували моделі японських марок, то за останні пару років ситуація кардинально змінилася. Тепер на вершині окопалися німці.

Так, у 2008 році верхні рядки списку виглядали наступним чином:

  • BMW X3
  • Audi A2
  • BMW 1-Series
  • MINI
  • Mazda3
  • Mercedes CLK
  • Audi A4/S4
  • BMW 3-Series
  • Mercedes SLK
  • Mitsubishi Space Star

І в окремих категоріях теж суцільні тевтонці. Майже суцільні, з малою домішкою, начебто Mazda3.

За підсумками попереднього 2009-го, ADAC розподілило регалії дуже схожим чином. Знову у фаворитах продукція Mercedes і BMW, в цілому німці взяли перемогу в шести з восьми (!) основних категорій масових автомобілів. І лише якимось дивом серед SUV-ів кращим став кросовер Nissan Qashqai.

Рейтинг надежности: самые выносливые авто в мире



Надійність ж «фордів» і європейських брендів «ненімецької» прописки, на думку ADAC, різко впала. Статистика клубу за 2010 автомобільного році ще тільки формується. Втім, не варто забувати про специфіку цього джерела. Німці досить ревниво ставляться до репутації авто власного виробництва і, зрозуміло, далеко не завжди замовляють евакуатор саме в ADAC.

Куди прагматичней у цьому відношенні американці. Одним з найбільш впливових в Америці рейтингових агентств J. D. Power & Associates нещодавно був опублікований черговий щорічний рейтинг надійності автомобілів, який розраховується виходячи з кількості поломок на сотню автомобілів даної марки в рік.

У минулому 2009 році в лідерах рейтингу знаходилися:

  1. Jaguar і Buick (122 поломки на сотню),
  2. Lexus зі 126 поломками на 100 авто,
  3. Слідом за своїм преміум-брендом йшла Toyota, 129 поломок.

У першій десятці 2009 року знайшлося гідне місце ще для 4 японських брендів та 3 американських.

Варто сказати, що Lexus багато років поспіль визнавався кращою автомобільної маркою на ринку США по самим різним рейтингам — на рахунку японського флагмана не менше 12 таких щорічних титулів. Якщо серед автолидеров бувають ветерани лідерства, то це про Lexus.

Поточний 2010 рік за версією J. D. Power & Associates приніс сюрпризи. Отже, за даними невблаганною статистики:

  1. Німецький виробник спорт-карів і машин класу «люкс» — Porsche (110/100)
  2. Істинно американські фаетони — Lincoln (114/100)
  3. Дует минулорічних лідерів — Lexus і Buick (115/100)
  4. Один з брендів GM — Mercury (121/100)
  5. Toyota (128/100)
  6. Honda (132/100)

Самий запаморочливий трюк виконав Porsche, стрибнувши з дев’ятого місця на перше. У той же час один з лідерів минулого року, Jaguar, на цей раз скотився далеко за межі поняття «надійне авто» з сумною статистикою в 175 поломок на сотню. При цьому, ціна і тривалість ремонту машин класу Porsche і Jaguar залишаються постійними величинами.

Рейтинг надежности: самые выносливые авто в мире



Що ще раз переконує нас керуватися здоровим глуздом і довгостроковими спостереженнями, інтерпретуючи результати усіляких рейтингів. Місце випадковості (зразок Jaguar) знайдеться майже завжди, а ось закономірність (зразок щорічного присутності в рейтингу Toyota і Honda на перших рядках) потрібно вміти виявляти.

Ця тенденція підтверджується як зарубіжної (Strategic Vision, Consumer Reports, Which?), так і української статистикою. Моделі японських виробників залишаються найменш ламаються» протягом багатьох років спостережень.

Специфічність українських доріг і палива створює іншу картину реальності. В Україні, за даними п’ятирічної статистики національного оператора гарантійного і сервісного обслуговування Автолідер, перші місця по надійності можна розподілити наступним чином:

  1. Honda/Lexus
  2. Toyota
  3. Acura
  4. Mazda
  5. Infinity
  6. Porsche
  7. Mercedes-Benz
  8. BMW

Дані АвтоЛидера, як правило, відображають поведінку автомобілів з моменту покупки і до 5 річного віку. Безумовно, що на ці параметри надійності дуже впливає професіоналізм в обслуговуванні і висока якість комплектуючих запасних частин, що використовуються у ТОЙ.

Рейтинг надежности: самые выносливые авто в мире



Наостанок зробимо ще одне вагоме примітка. Крім автолюбителів і механіків суворий облік поломок ведуть страховики — від розуміння ризиків, зрештою, залежить їхнє хліб. Так от, одна зі страхових компаній Британії щорічно випускає «оперативну наводку» для своїх агентів. Окремий бюлетень Warranty Direct існує спеціально для старих автомобілів. Що, як не час, виносить на поверхню всі заводські сюрпризи?

З такого звіту за 2009 рік випливає, що найменшу частоту, а значить і ймовірність, страхових випадків (тобто поломок, якщо людською мовою) несуть з собою автомобілі марки:

  1. Honda — ймовірність 10,59%,
  2. Mazda — 13,03%,
  3. Toyota — 13,08%,
  4. Subaru — 13, 92%

Такі ось орієнтування у британських страхових агентів.

Тільки пам’ятайте, що справжня надійність, а значить і задоволення від володіння вашим авто, на левову частку залежить зовсім не від його марки, а від культури експлуатації. І в першу чергу — від компетентного і регулярного технічного обслуговування, передбачених регламентом витратних матеріалів і оригінальних запасних частин. Це правило стосується всіх без винятку лідерів будь-яких рейтингів. Бережіть честь вашого авто змолоду — і ваш сталевий кінь не підведе вас у вирішальний момент.

Джерела, використані для написання даної статті: Spiegel, Німецька хвиля, AUTO-Consulting, auto.newsru.com, Автолідер, avtolider.ua, abw.by. А також враховувалася думка А. Ковалевського, незалежного аналітика.
 

Сергій Соловйов

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code