Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

Що продають на українських заправках під виглядом А-95 (інфографіка)

Експерти перевірили 14 зразків палива.

Кожен автолюбитель хоч раз стикався з ситуацією, коли після заправки авто починає вередувати: глухнути, сіпатися. Щоб зрозуміти, наскільки можна довіряти українським заправкам, Вести взяли проби на столичних АЗС і віддали їх в лабораторію.

Як розповів директор консалтингового агентства » А-95 Сергій Куюн: “В Україні зараз склалася ситуація, коли АЗС продають палива на третину більше, ніж офіційно в країну завозять і виробляють тут. Частина зайвого бензину — це контрабанда, а частина — фальсифікат. Ризик залити бодягу в цьому році високий, як ніколи“.

Зазначимо, що за законом сьогодні в Україні будь-бензин з поміткою А-95 повинен виготовлятися згідно з нормами ДСТУ 4839:2007 (Євро-4). Однак держпідприємству Шебелинське ОПГКН дозволили до кінця 2015-го відпускати на АЗС паливо застарілого стандарту — ДСТУ 4063-2001 (між Євро-2 і Євро-3). Тобто, коли ви просите заправника залити звичайний 95-й, вам можуть налити і высокоочищенное паливо і бензин гіршої якості. Краще завжди питати на заправці про те, що вони мають на увазі під дев’яносто п’ятим.

Наприклад, Антон Фролов, PR-директор мережі АЗС КЛО, повідомив, що у них продають і бензин застарілого стандарту (його проба і потрапила до нас на тест), і нового. Тому їх паливо і не пройшло перевірку на відповідність стандарту, за яким ми замовляли дослідження. Щоправда, за кількістю бензолу і етанолу їх паливо не відповідає і старими нормами — допускається до 1% і 5% відповідно. На КЛО запевняють, що їх якісне паливо, і в підтвердження надіслали результати свого дослідження, де всі показники в нормі.

Інші великі мережеві АЗС, як показав тест, продають цілком нормальний бензин. Показники ANP лише трохи недотягнули по октановому числу, але в лабораторії пояснили, що раз інші параметри в нормі, показник 84 замість 85 (по дослідницькому методу) можна вважати похибкою. Зазначимо, що інша АЗС цього ж власника — Авіас плюс — без проблем пройшла перевірку. В інших порушників (обидві АЗС небрендові, безіменні) крім невідповідності нормам октанового числа, є перевищення вмісту бензолу, спирту та сірки, а також проблеми з випаровуваністю.

 

Что продают на украинских заправках под видом А-95 (инфографика)

 

Зазначимо, що за підсумками тесту можна зробити два висновки. Перший: на безіменних АЗС ризик заправитися бодягою високий. Принаймні, набагато вище, ніж на мережевих. Другий: при низькій ціні шанси купити погане паливо вище, але не у всіх випадках — так, одна із заправок з недорогим паливом показала гідні результати.

Журналісти також виділяють кілька ознак, за якими можна визначити якість палива. Приміром, заправки, на яких продають бензин низької якості, часто віддалені від основних доріг. Зовнішній ознака бодяги — деякі проби, які не пройшли випробування, були жовто-коричневого кольору, у той час як хороший бензин відрізнявся прозорим світло-жовтим і зеленуватим відтінком. Крім того, якщо АЗС не показує паспорт якості на першу вимогу, швидше за все, вони торгують підробкою.

Дивіться: як визначити якість бензину

«>

Як визначити якість бензину
0:00 / 05:23

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code