Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

Шість міфів про зимових шинах

Всі знають, що взимку краще їздити на зимовій гумі, але багато також поділяють думки про те, як правильно використовувати шиповані шини.

Зимові шини дозволяють мінімізувати відчуття приходу зимових погодних умов на дороги, по яких ми їздимо. Багато факторів, які говорять «за» застосування зимової гуми — легше рушати, більш слухняна машина на слизькій дорозі, більш звичне гальмування і, нарешті зігріваючий фактор впевненості. Але чи впевнені ви, що знаєте все про зимову гуму?

1. Застосування зимових шин виправдано навіть на одній осі

Це найпоширеніша помилка серед автолюбителів. Таким чином, на «Жигулях» вирішується тільки проблема прохідності і рушання з місця. У такій комплектації «класика» буде погано повертати і гальмувати — передні колеса залишаються «слизькими», адже саме передок забезпечує гальмування та керованість. Але найстрашніше відбувається, коли економлять на зимових шинах власники передньопривідних машин.

Здавалося б, встановленням таких коліс попереду вирішуються всі проблеми — прохідності, старту, гальмування і керованості — адже все це забезпечують передні провідні колеса. Приходить відчуття заспокоєності і вседозволеності. І ось тоді трапляється страшне. На одному з слизьких поворотів задня вісь несподівано зривається в занос і слухняний до цих пір автомобіль раптом розвертається задом вперед і вилітає з дороги. Єдиний вихід з цієї ситуації — додати газ, щоб витягнути автомобіль із заносу. Але це дуже складно морально (дію протиприродно нормальних людських реакцій, дуже хочеться скинути газ або загальмувати), так і місця для таких дій на дорозі зазвичай не вистачає.

Не економте на зимових шинах, особливо на передньому приводі — така економія вийде боком. Ставте зимові шини на всі чотири колеса.

2. Шип працює тільки на чистому, сухому льоду товщиною більше 1 мм

Знову оману чистої води. Шип працює завжди — і на снігу, і на будь-якому льоду, навіть дуже тонкому. І навіть на мокрому, з шаром води зверху. Правда, ефективність його в останньому випадку сильно падає. Але будь-яка, навіть сама хороша шина без шипів у такій ситуації веде себе набагато гірше!

3. На чистому асфальті шипи тупляться

Так, але тільки в тих шинах, які не передбачені для шиповки. У хороших — протектор (його малюнок, нарізка), склад гуми і шипи підібрані таким чином, щоб усі зношувалося одночасно. При цьому величина виступання шипа над поверхнею покришки залишається незмінною.

До речі, не зовсім коректно говорити про те, що гальмівний шлях на асфальті завдяки шипам збільшиться. Дійсно, може збільшитися, якщо гальмувати «юзом». Але вже якщо на льоду треба гальмувати не «в підлогу», то на асфальті-то навіщо так робити?

4. Випадання 2-3 шипів призводить до дисбалансу

Це припущення застосовується лише до шин шипованим випадковими шипами. Фірмовий легковий шип сьогодні важить в межах одного грама, так що втрата навіть трьох сусідніх призведе до дисбалансу не більш ніж у три грами, а також шиповка проводитися не вручну, а на спеціалізованому обладнанні. шипуют колеса тільки фірмовими шипами.

5. На слизькій дорозі слід знизити тиск в шинах

Абсолютно неправильні дії, так як при цьому збільшується площа плями контакту шини з дорогою, що призводить до зниження питомого тиску. В результаті зчеплення шини зі слизькою дорогою погіршиться.

6. Переривисте гальмування зменшує гальмівний шлях

На жаль, серед автолюбителів побутує така думка. І знову це — помилка! Гальмівний шлях «юзом» на слизькій дорозі завжди менше, ніж при переривчастому гальмуванні. Хто не вірить, може перевірити сам. Мало того — різниця в гальмівних шляхах («юзом» і переривчасто) у слизьких шин буде більше, ніж у хороших зимових. Справа в тому, що після того як на заблоковане колесо перестають діяти гальмівні сили, йому треба розкрутитися, а на льоду йому простіше ковзати і зачепитися для розкрутки не за що.

Саме ефективне гальмування — на межі блокування (навіть по теорії — з 15%-ним прослизанням). Однак, оволодіти таким способом гальмування дуже складно. До того ж не можна вимагати від усіх «приватників» вміння ювелірної роботи ногою. Ось тут і виходить на перший план таке поняття, як зручність гальмування, інформативність поведінки шини при гальмуванні. Одна зривається в «юз» різко, інша забезпечить своєрідний подсказывающий стрибок зусилля на педалі гальма перед тим як заблокуватися навіть на льоду.

До речі, перші з тільки що з’явилися в свій час антиблокировочных систем гальм значно збільшували гальмівний шлях автомобіля, так як їх задача була — забезпечити керованість при гальмуванні. Тільки системи останніх поколінь намагаються скоротити гальмівний шлях. Так що зимові шини в основному орієнтовані на гальмування «юзом». Хоча все частіше зустрічаються такі, що створені спеціально для АБС.

Висновки:

Шиповані шини мають перевагу перед нешипованими з гальмівного шляху на льоду від 20 до 50%, на снігу — від 5 до 10, на асфальті ж він збільшується на величину до 5%, причому, якщо гальмувати «юзом». При старті і розгоні на льоду виграють до 30%, на снігу — до 10.

Що ж віддати перевагу? Думаю, що питання: «Як їздити: з шипами чи без?» — схоже на гамлетівське. Кожен на нього повинен відповісти сам. До того ж будь-які шини — і з шипами, і без них — можуть бути поганими і хорошими. І в деяких ситуаціях хороші нешиповані шини можуть виявитися краще поганих шипованих.

А ще треба пам’ятати, що навіть сама занепала шипована шина має менший гальмівний шлях, ніж така ж нешипована. Це означає, що в критичній ситуації на дорозі зі снігом і льодом автомобіль на них зупиниться на кілька метрів раніше, ніж на нешипованих. Тих самих два-три метри, яких часто не вистачає в аварійних ситуаціях. З шипами можна скрізь їздити, не напружуючись.

Тільки не думайте, що навіть на самих хороших шипованих шинах автомобіль буде вести себе, як влітку на сухому чистому асфальті! Не має сенсу застосування шипів лише там, де дороги завжди чисті.
 

Сергій Соловйов

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code