Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

Син Януковича і ЄС не схвалили нову мито на авто

Проти введення додаткових мит на іномарки виступають не лише імпортери, але й деякі депутати і представники міжнародних організацій.

Народний депутат і син нинішнього Президента Віктор Янукович вважає, що підвищення мит на імпортні автомобілі є найгіршим способом захисту національного виробника». Про те це йдеться в повідомленні на сайті ПР.

За допомогою мита, на думку Януковича, можна врятувати одну-дві компанії на декілька років, але не індустрію в цілому. «Ціни на українські автомобілі відразу ж підвищаться, але не за рахунок поліпшення якості, просто на ринку не буде вибору», — говорить депутат.

Віктор Янукович також зазначив, що спецмито погіршить позиції України на світовому ринку: «Якщо буде реалізовано цей недалекоглядний крок, у відповідь можемо отримати відповідні санкції з боку членів СОТ на український експорт — АПК, металургію і так далі».

ЧИТАЙ ТАКОЖ: Порошенко: спецмито на іномарки буде введена

Політик вважає, що ініціатива боляче вдарить по нашій економіці в цілому: «Таким кроком Україна змусить багатьох імпортерів просто піти з нашого ринку. Держава суттєво втратить надходження до держбюджету від імпорту автомобілів. У 2009 році це вже пробували — тоді підвищення було на рівні 13%. За оцінками експертів ринку, менше ніж за півроку ми втратили більше 500 мільйонів гривень. Нам необхідно захищати своїх виробників і піднімати економіку країни, але не забувати, в першу чергу, про споживачів».

Нагадаємо, нещодавно глава Мінекономрозвитку Петро Порошенко підтвердив, що Міжвідомча комісія з торгівлі прийняла рішення ввести мита на ввезення автомобілів з 10 до 25%. Аргументація наступна: основні країни—постачальники автомобілів в 2010 році збільшили поставки: Японія на 15%, Туреччина -17%, Румунія — 33%, Південна Корея — 79%, Німеччина — 197%. Автовиробники відзначали, що з 2008 по 2010 рік частка імпортних автомобілів в загальному обсязі продажів в Україні зросла на 16% пунктів. «Схожі заходи брали всі країни—члени СОТ, що давало можливість ефективно використовувати потужності місцевих підприємств і збільшувати обсяги виробництва. Це єдиний спосіб підтримки українського автопрому»,— зазначив голова правління Зазу Микола Євдокименко. За даними асоціації Укравтопром, на сьогоднішній день діють мита і в багатьох країнах—членах СОТ: в Китаї — 25%, Бразилії — 35%, Індії — 105%. Голова наглядової ради заводу «Єврокар» Олег Боярин заявляв раніше, що підвищення мит призведе до приходу в Україну іноземних інвесторів з метою будівництва нових автозаводів.

ЧИТАЙ ТАКОЖ: Васадзе: надбавку до мита на авто ніхто не помітить

Однак введення Україною додаткових мит загрожує розглядами у сот. Нагадаємо, минулого тижня делегація Японії у СОТ заявила, що у випадку введення таких обмежень Україна грубо порушить правила організації. При цьому в заяві японської делегації наводилися докази безпідставності заяв українських виробників. За їх даними, імпорт автомобілів в Україну за 2009-2010 роки, навпаки, знизився — на 71,5%, до 107 тис. «У разі запровадження таких заходів варто очікувати зниження обсягу продажів імпортних автомобілів на 60-80%. Крім того, повернеться практика великовузлового складання автомобілів, що не має нічого спільного з вітчизняним виробництвом»,— говорить керівник відділу продажів легкових автомобілів Volkswagen компанії » Порше Україна (імпортер Audi і Volkswagen) Сергій Носенко.

Проти підвищення мит виступають і в ЄС. У розпорядженні видання Комерсант-України опинився звіт про консультації української делегації з представниками ЄС в Брюсселі. У ньому єврокомісар з питань торгівлі Карл де Гухт вказує на те, що введення Україною спецмит може погіршити існуючу ситуацію навколо створення зони вільної торгівлі між ЄС і Україною. У звіті говориться, що ЄС запропонував Україні компроміс— замість мит ввести квотування імпорту. Згідно з документом, такий варіант позбавила б Україну від розглядів в органах СОТ. Однак такий варіант не влаштував ні Міністерство економіки і розвитку, асоціації імпортерів (ВААІД).

ЧИТАЙ ТАКОЖ: Які ініціативи влади вдарять по кишені водіїв

Зокрема, в міністерстві вважають, що така ініціатива є досить складною технічно, а відповідно — неефективною. З цієї причини чиновники вирішили відмовитися від цієї ідеї. Серйозними санкціями розгляд Україні не загрожує, відзначали раніше юристи. Розгляди можуть затягнутися на роки, а в гіршому випадку Україну змусять зняти обмеження без будь-яких компенсацій, відзначають експерти.

budulai

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code