Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

UAZ Patriot Sport: Багатоборець

Експерти спробували розібратися, що ж є спортивного у новій версії російського позашляховика, оснащеного все тим же 112-сильним двигуном.

Можливо, це данина моді? Адже більш доступну альтернативу – наприклад, Mitsubishi Pajero – іменують як раз Sport. Американський «тезка» Jeep Patriot також має в модельному ряду найдешевшу версію Patriot Sport. Причому, у себе на батьківщині «американець» коштує менше, ніж у нас UAZ.

Для створення Patriot Sport уазовцы не винайшли нічого нового, вони взяли раму і деталі кузова від UAZ-3160, що випускався з 1997 по 2004 рік. Від Patriot тут салон, облицювання передка і, звичайно, вузли та агрегати. В результаті вийшов більш легкий, маневрений і прохідний Sport.

Думай про хороше

Салон, як і в звичайному Patriot, симпатичний на вигляд, але зібраний неакуратно. Різниця в зазорах може становити до 5 мм. Крихітні бардачки і попільнички відкриваються з працею. А на нерівностях навіть нове авто всередині гримить.

UAZ Patriot Sport: Многоборец



Посадка не дуже зручна для людей високого росту і великої комплекції, із-за вузького дверного отвору і невеликого відстані від керма до сидіння їм доводиться буквально протискуватися за кермо. А мені, з моїми зріст 177 см і середньої комплекції, – в самий раз. Місця над головою, і в плечах з запасом. Однак знайти оптимальну посадку неможливо. Виставляєш сидіння, щоб зап’ястя лягали на кермо, толком не дістаєш до педалей, подвигаешься вперед – і бублик виявляється занадто близько. Зате тут регулюється висота керма, причому у великому діапазоні. І оглядовість варто похвалити – вона чудова. Сівши, помічаємо, що блок педалей зміщений вліво, хоча до цього звикаєш швидко. Дуже сподобалася система опалення. По-перше, вона ефективна і має повітроводи для задніх пасажирів. По-друге, двигун швидко прогрівається і довго остигає. Так, залишений у мороз під 10 градусів після поїздки автомобіль через дві години після запуску двигуна відразу став подавати тепле повітря з нагрівника.

Коротка база найболючіше вдарила по заднім пасажирам. Простору там, як і раніше досить, тільки процес посадки і висадки утруднений, так як звузився дверний проріз і тепер у нього непросто протиснутися, а виходячи, ще й обтираєш брюками задню арку. Багажник, звичайно, втратив в розмірах, але його об’єм 600 л все ж немаленький (у звичайного Patriot – 960 л).

Абсолютно безглуздо тут показується рівень пального. Так, коли в баку залишається резерв, спалахує контрольна лампа рівня палива і лунає звуковий сигнал. Оскільки в баку, мабуть, немає достатньої кількості перегородок, перші пищали звуки починають дошкуляти на гальмуванні, коли бак заповнений ще на чверть. По мірі його спустошення ця «азбука Морзе» починає працювати в кожному повороті, гальмуванні, розгоні і нерівності. До речі, пальне із зимовими прогревами і пробками йде дуже швидко, витрата доходив до 17 літрів на «сотню». Але при їзді по порожніх дорогах і «пошепки» можна вкластися в «десятку». Крім того, мотор відмінно працює на 92-му бензині.

Навіть на штатних «конвеєрних» шинах Patriot Sport на бездоріжжі в більшості випадків не поступався підготовленим лифтованным позашляховикам.

Дороги? Вони не потрібні!

Мотор об’ємом 2,7 літра потужністю не блищить – 112 л. с., зате тягне відмінно. Максимальний крутний момент в 208 Нм доступний з 2,5 тис. об/хв, що для бензинового двигуна зовсім непогано. Але все ж головне в цій машині – її позашляхові якості: за потенціалом Patriot Sport самий прохідний автомобіль Ульяновського заводу! Щоб перевірити його, ми вирушили в позашляхову експедицію.

Позашляховий арсенал «спортивного» Patriot стандартний для серйозних «пройдисвітів». Нерозрізні мости, жорстко підключається передній міст, знижуюча передача. Кут в’їзду, як і у звичайного Patriot, 35°, кут з’їзду у Sport на 3° менше – 32°. Колісна база коротше, ніж у моєї трьохдверної Fiesta, – 2400 мм! З кліренсом 210 мм радіус подоланого перегину становить 1766 мм, тоді як у звичайного Patriot – 2328 мм. В експедиції нам знадобився весь цей потенціал.

З-за короткої бази автомобіль «козлить» на нерівностях, але це притаманне всім короткобазних позашляховикам. На бездоріжжі підвіска залишила тільки хороші враження: великий, а пробити її складно.

Торпедо симпатичне, але якість збірки кульгає: нерівномірні зазори і місцями великі. Кондиціонер на відміну від звичайного Patriot тут недоступний.

Підігрів дзеркал малоефективний, в дзеркалах розморожується лише центральна частина, і відбувається це досить тривалий час.

UAZ Patriot Sport: Многоборец

Прилади нічим не відрізняються від звичайного Patiot, вони так само прості й інформативні.

UAZ Patriot Sport: Многоборец



Передачі тут включаються легко і чітко. Для включення і відключення зниженого ряду слід повністю зупинитися.

UAZ Patriot Sport: Многоборец

Невеликі бардачки доповнені містким боксом між сидіннями, полицею під торпедо і дверними кишенями.

UAZ Patriot Sport: Многоборец



Бардачків в торпедо два, але обсяг їх малий, до того ж верхній незручно відкривати. Підсвічування є у нижньому, але включається вручну. Головне, не забути вимкнути.

UAZ Patriot Sport: Многоборец

Ззаду зручно, кут нахилу спинки змінюється, але розміщення верхньої точки кріплення ременя безпеки на рівні голови – явно конструкторський промах. Коли машину хитає, є ризик вдаритися про нього.

UAZ Patriot Sport: Многоборец



Ходи підвіски великі, що кілька компенсує відсутність міжколісних блокувань.

UAZ Patriot Sport: Многоборец

Радіус прохідності «спорту» відмінний – 1766 мм, а у звичайного Patriot – 2328 мм.

UAZ Patriot Sport: Многоборец



Єдине, що зупиняло Patriot, – це дуже глибокі колії, коли вже не вистачало дорожнього просвіту і він сідав на мости. В інших випадках навіть на штатній гумі він справлявся з усіма перешкодами.

За паспортними даними Patriot Sport, глибина подоланого їм броду становить 500 мм, але це максимум для більшості позашляховиків. Насправді вона може бути куди більше і обмежується лише рівнем, на якому розміщений повітрозабірник двигуна вашого автомобіля. Один з бродів глибиною більше метра якраз не давав шансів Patriot Sport на успішне подолання. Але за допомогою звичайної викрутки за п’ять хвилин ми від’єднали приймальний патрубок від повітряного фільтра і направили його в самий вгору підкапотного простору. В результаті і це перешкода UAZ подолав. До речі салон виявився герметичним, у нього не потрапило ні краплі вологи, хоча нижня частина дверей і багажника була повністю у воді. Сухими виявилися і фари. Але варто відзначити, що подібні купання не пройдуть безслідно, після них автомобілю буде потрібно технічне обслуговування у вигляді заміни масла в редукторах мостів, роздавальної коробці і коробці передач. Останні вузли тут корейські, вони, по завіреннях виробника, більш міцні та довговічні.

При гальмуванні на асфальті наш Patriot Sport перетормаживал задньою віссю, колеса якої, на відміну від передніх, навіть не при інтенсивному гальмуванні заблокувалися. Особливо це було неприємно, коли з-за несподівано вибіг на дорогу пішохода виникла необхідність гальмувати в повороті. У цій ситуації задні колеса миттєво блокувала, і автомобіль почало ставити боком. До речі, сюди б ABS, як на звичайному Patriot, і цієї проблеми не було б. Але її немає і в дорогих версіях Спорту.

Масивна ручка відкривання капота на нерівностях постійно стукає.

UAZ Patriot Sport: Многоборец



Щоб не потрапити в глибоку колію, в якій Patriot Sport миттєво сідав на мости, доводилося їздити і таким чином – «чіпляючись» зовнішнім колесом за узбіччя.

UAZ Patriot Sport: Многоборец

Залишаючи гальорку, практично неможливо не зачепити брюками задню арку, яка на бездоріжжя завжди брудна.

UAZ Patriot Sport: Многоборец



Багажник в 600 літрів досить місткий. Крім того, його можна збільшити до 1200 л. Сидіння складаються дуже легко.

UAZ Patriot Sport: Многоборец



Потенційний спортсмен

Навіть у місті Patriot Sport не веде себе, як слон в посудній лавці. Завдяки тій же короткій базі він дуже маневрений, припаркуватися або розвернутися на невеликому п’ятачку для нього – не проблема. Але у мегаполісі цей автомобіль марний: палива споживає багато, а позашляховий потенціал тут використовувати практично немає можливості. А ось для сільської місцевості це кращий вибір. Проїде практично скрізь, полагодити його можна самостійно. Ось тільки вартість в 137550 грн. – висока. А ще цей автомобіль відмінно підходить для спорту: в ралі і трофі-рейдах на ньому можна обійти багатьох суперників. З цієї точки зору ціна вже не здається такою захмарною.

Резюме

Кузов і комфорт


У салоні просторо, особливо на задньому ряду, де регулюється кут нахилу спинки. Однак, якість збірки – справжній бич автомобілів країн колишнього Союзу, не минув він і UAZ Patriot Sport.

Силовий агрегат і динаміка

Стихія даного мотора – низькі обороти, де він демонструє непогану тягу. Сподобалися легкість і чіткість включення передач. Мабуть, єдиний мінус двигуна – його «апетит».

Фінанси і оснащення

Для Patriot Sport є дві додаткові опції: задній парктроник і магнітола. Українська версія абсолютно порожня, так і на відміну від російського ринку – одна. Кондиціонера, електросклопід’ємників і ABS немає навіть в опціях.

Альтернатива

  • Chevrolet Niva 123 200 грн.
  • SsangYong Actyon 165 000 грн.
Сергій Соловйов

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code