Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

Які іномарки подорожчають через збільшення мита

Запровадження додаткового мита на імпорт боляче вдарить по ринку – популярні моделі можуть подорожчати, а деякі «середньокласники» — і зовсім зникнути.

На складах українських автодилерів скупчився в середньому тримісячний запас нових автомобілів. Планувати продажі на більш далеке майбутнє ніхто не береться. Індустрія готується до чергового підвищення імпортних мит на авто, яке різко змінить структуру ринку, зміцнивши позиції випускаються в Україні, Skoda, але при цьому змусивши багатьох покупців машин середнього класу шукати або більш бюджетні, або, навпаки, більш розкішні варіанти.

Нагадаємо, спеціальна комісія при Мінекономрозвитку схвалила тимчасове, на три роки, підвищення мита на ввезення автомобілів. З іномарок з об’ємом двигуна від 1 до 1,5 л пропонується додатково до існуючого 10-відсоткового мита стягувати 6,46% митної вартості. Для машин з двигунами 1,5–2,2 л ще більше — 15,1%. Зазначимо, що агрегатами об’ємом від 1 до 2,2 л оснащені 80% легковиків в Україні.

ЧИТАЙ ТАКОЖ: В Україні можуть ввести квоти на імпорт автомобілів

Спаси і збережи

Історія з митами тягнеться вже рік. Розслідування йшло мляво, поки в квітні цього року комісію не очолив міністр економіки Петро Порошенко, в орбіту впливу якого входять авто заводи в Луцьку і Черкасах. Вже в кінці травня комісія вирішила: миту бути.

Свої вимоги автовиробники пояснюють у відкритому листі Віктору Януковичу, підписаному трудовими колективами заводів ЗАЗ, Богдан і Єврокар. За їх даними, експансія імпортних машин привела до поповнення лав безробітних на 17 тисяч осіб, «а імпорт автомобілів лише за один рік вимив з країни майже $4 млрд». Порошенко наводить й інші аргументи: українські виробники захищені митами 6-10%, а російські — в 20-25%. Тому автопром в Росії і розвивається успішніше, ніж в Україні.

ЧИТАЙ ТАКОЖ: Син Януковича і ЄС не схвалили нову мито на авто

Какие иномарки подорожают из-за увеличения пошлин

ЧИТАЙ ТАКОЖ: Названа трійка найбільш продаваних автомобілів в світі

Під Всеукраїнської асоціації імпортерів і дилерів вважають, що захищати в Україні нічого: місцеві виробники часто займаються не справжнім виробництвом, а банальною викрутковим складанням. Імпортери подали в суд на Міжвідомчу комісію, вимагаючи визнати її складу нелегітимним: поки йшло розслідування, багато її члени були звільнені з міністерств. Але ВААІД визнає: тяганина може відстрочити, але не скасувати мита.

Заборонений Сигнал

Залякувати споживачів підвищенням цін ніхто не поспішає: конкретних цифр не називають ні прихильники, ні противники мит. Представники виробників — корпорація УкрАвто-компанія Єврокар та асоціація Укравтопром — не змогли відповісти на питання Фокуса. Дилери, які продають імпортні автомобілі, намагалися відповідати ухильно. «Говорити про конкретні цифри зарано. Але найсильніше постраждає бюджет країни і кінцевий споживач», — говорить PR-координатор компанії Ніссан Мотор Україна » Володимир Іванов.

Якщо розрахувати подорожчання «в лоб», для машин з об’ємом двигуна 1,5–2,2 л вийде близько 18%: мито 15,1% + ПДВ. Однак це зовсім не означає, настільки зростуть ціни.

ЧИТАЙ ТАКОЖ: Більшість іномарок подорожчає на 7-20% – ВААІД

«Зміна обсягу продажів буде залежати відразу від декількох параметрів: обсягу двигуна, запасів на складах, наявності дорогих автомобілів тієї ж марки у дистриб’ютора і його стратегії», — пояснює старший аналітик по машинобудуванню інвестиційної групи «АРТ Капітал» Олексій Андрейченко. Наприклад, автодилери можуть «перекинути» свої втрати від мит з бюджетних на більш дорогі моделі тієї ж марки. Адже попит на дорогі машини менш еластичний: підвищення ціни на 10% не стане для заможного покупця приводом відмовитися від машини преміум-класу, тоді як для малолітражки таке подорожчання — вирок.

Крім того, ціни будуть підніматися з затримкою, пов’язаної з розпродажем запасів, визначенням стратегії і спостереженням за конкурентами. Про мита стало відомо не вчора, і гравці ринку встигли підготуватися. «Багато імпортери завезли і розмитнили досить великі склади автомобілів, щоб застрахуватися від підвищення мит. У середньому по ринку запасів на складах на три місяці», — розповідає Юлія Кажарська, директор з корпоративних зв’язків в Україні М холдингу Атлант-М

За її словами, у разі введення мит можна очікувати деякого стрибка попиту на машини, завезені за старими правилами. Пожвавлення ринку прогнозують і експерти інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting: в українських автосалонах вже спостерігається приплив відвідувачів, вирішили поквапитися з придбанням авто.

ЧИТАЙ ТАКОЖ: Рейтинг автомобілів в Україні за запитами в інтернеті

Какие иномарки подорожают из-за увеличения пошлин

Група ризику

Під дію мит не підпадають кілька вироблені на Заз Lanos, Sens, Vida і Forza, деякі моделі Lada і Hyundai, які випускаються на потужностях Богдана, а також Skoda виробництва Єврокар. Ці бренди, швидше за все, і очолять рейтинг українських продажу (Шкоді у березні 2012 вдалося стати третьою за рахунок знижок і запасів на складі). «А найбільший спад можна очікувати з продажу імпортних авто, які безпосередньо конкурують з вищеназваними машинами у відповідних класах», — прогнозує старший аналітик інвестиційної компанії Dragon Capital Таїсія Шепетько.

За словами Олексія Андрейченка, основний удар доведеться по групі машин з об’ємом двигуна 1,5–2,2 л: Hyundai Accent, Hyundai Elantra, Hyundai Tucson, ВАЗ, Kia Rio, Chevrolet Aveo, Renault Logan і Nissan Juke. Але тут є свої нюанси: наприклад, різні моделі нинішнього лідера українських продажів Hyundai збираються в різних країнах. «Старі моделі Hyundai Elantra і Tucson виробляються в Черкасах, проте не всі покупці нової Elantra чеського виробництва автоматично захочуть купувати черкаську, — пояснює він.

ЧИТАЙ ТАКОЖ: Автомобілів російської збірки в Україні загрожують митами

На думку експерта, мита негативно вплинуть і на самий популярний китайський бренд в Україні – Geely, але складання цих машин можуть відновити на Кременчуцькому заводі, який вже випускав їх у 2007-2011 роках. Корпорація Богдан може почати збірку під власним брендом інших китайців — Lifan. А ось Kia Rio, Renault Logan і Chevrolet Aveo корейської збірки опиняться в невигідному становищі щодо Skoda Octavia і ЗАЗ Vida.

Про хороші шанси Шкоди у разі введення мит говорять і автодилери. «Подорожчання Skoda не повинно відбутися, принаймні у перший час. Цю інформацію підтверджують відповіді заводу на наші запити щодо прийняття замовлень у виробництво», — говорить Олександр Дмитерчук, директор компанії » Атлант-М Олексіївка, офіційного дилера Skoda в Харкові.

На думку експертів, серед популярних машин, порушених митами, менше за інших постраждають Volkswagen, Nissan і Ford. По-перше, бестселери цих марок — Polo, Juke і Fiesta — не мають близьких аналогів українського виробництва. По-друге, їх дистриб’ютори можуть перекласти підвищення цін на преміальні марки тих же виробників.

Убогий раціон

Автодилери, навіть розпродавши запаси, намагатимуться докласти максимум зусиль для стримування цін. За словами Олени Дуніної, директора компанії ДП АВТО Інтернешнл » (імпортер Mazda і Suzuki , подорожчання машини вартістю 150 000 грн ще на 30 000 виявиться занадто відчутним для українців, доходи яких за останні роки і так впали.

ЧИТАЙ ТАКОЖ: Які ініціативи влади вдарять по кишені водіїв

Вихід — перекроїти структуру пропозиції, знизивши в ньому частку подорожчали авто. «У довгостроковій перспективі ринок очікують сильні зміни: по-перше, це зменшення його обсягу, по-друге — зміщення у бік бюджетних моделей, або моделей з об’ємом двигуна більше 2,2 л», — прогнозує Максим Хом’як, директор департаменту маркетингу і реклами компанії » Торговий дім — НІКО, офіційного імпортера Mitsubishi Motors в Україні. Юлія Кажарська з Атлант-М підтверджує такі прогнози: «Якісь моделі подорожчають, або зникнуть відразу, деяких вистачить ще на 2-5 місяців, але очевидно, що вибір моделей та комплектацій буде не таким багатим, як зараз».

Приміром, з модельного ряду Mitsubishi під вплив мита не підпадають марки Outlander XL, Pajero Sport, Pajero Wagon і L200. «Тому у нас є можливість нівелювати ціновий стрибок за рахунок цих моделей і пропонувати клієнтам лояльні умови покупки», — пояснює Максим Хом’як. Пересадити клієнтів на більш дорогі машини в компанії мають намір, зокрема, з допомогою спеціальних програм кредитування зі ставкою 0%.

Відповідь по-русски

Але все ж автодилери не втрачають надію, що мита введені не будуть. Один з аргументів, наведених оптимістами, — негативний вплив мита на російських автовиробників. Захищати своїх росіяни вміють — «сирна війна» тому підтвердження. Уряд РФ вже готує введення утилізаційного збору, з-за чого українські автомобілі, що експортуються в Росію, подорожчають майже на $700.

ЧИТАЙ ТАКОЖ: В Україні хочуть ввести збір за утилізацію автомобілів

Теоретично залагодити відносини з північним сусідом можна, виключивши російські автомобілі зі списку оподатковуваних митами. «Але в цьому випадку спроби лобістів українського автопрому виявляться просто смішними, тому що українські авто програють таким машинам, як Volkswagen Polo Sedan, Kia і Hyundai (російського виробництва. — Фокус)», — відзначає Олексій Терещенко, директор відділення стратегічного розвитку холдингу » Атлант-М

А поки протистояння триває, Верховна Рада готує автомобілістам новий подарунок: на цей раз 15-відсотковими митами хочуть обкласти імпортні шини.

budulai

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code