Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

Як радянські вантажівки налякали всю Америку

Величезна купа іржавого автомотлоху – так закінчилася одна цікава історія, яка в очах завзятих янкі виглядала не інакше, як загроза американської демократії.

Сотні вантажівок знайшли свій останній притулок на звалищі в Міссісіпі, США. Зусиллями робітників з літа нинішнього року і до недавнього часу цих похмурих монстрів розбирали на металобрухт і відправляли на переробку, де їм судилося знайти нові життя у вигляді автомобілів або пральних машин.

Параноїків серед захисників батьківщини завжди вистачало: не дивно, що коли на дорогах біля містечка Галфпорт (справа була ще в 90-х роках) з’явилися близько 700 (!) вантажівок, які дуже нагадували військовий транспорт, деякі наближені до імператора забили тривогу. Негайно в кількох газетах з’явилися замітки про те, що в Міссісіпі з «секретним дорогах» і на північ стягують бронетехніку, яка допоможе терористам встановити в країні Новий порядок. Сенсація, розкрита ще одна теорія змови!

Однак, реальність виявилася навіть цікавіше припущень конспіраторів. Виявляється, всі ці вантажівки – чистої води бізнес, а придумали затію єгипетський бізнесмен (Charles Chawafaty) і підполковник США у відставці (Fred Koval), колишній пілот бомбардувальника під час Другої світової. Немов герої Виверти-22 Джозефа Хеллера зійшли зі сторінок книги!

Познайомилися майбутні подільники у в’язниці в Саудівській Аравії. Американець працював там після війни, допоміг одному товаришеві підробити паспорт і потрапив за грати. Чоафати посадили, за його ж словами, за «образи проповідника ісламу і королівської сім’ї». Сиділи вони недовго, і після звільнення покинули країну, але продовжували підтримувати зв’язок.

І ось, в 1993 році, у Чарльза вже була своя компанія Agrinvest International в Феніксі, США. Йому запропонували вигідну угоду – купити списані після об’єднання Німеччини радянські вантажівки. За 1000 машин бізнесмен заплатив 3 мільйони доларів, включаючи витрати на транспортування. При цьому 350 автомобілів залишилося на складі у Великобританії, а решта – близько 700 російських, чеських і НДР-івських вантажівок – доставили прямо на узбережжі Міссісіпі.

Як пояснив Чарльз своєму другові Фреду, він купив цю екзотику для того, щоб переоснастити транспорт під гуманітарний і перепродати його ООН. Такі вантажівки нібито відмінно підійдуть для африканських країн, де до них вистачає запчастин.

Таким чином, одні старі Зіли перефарбували в кольори швидкої допомоги, з інших зробили снігоприбиральні машини (актуально для Африки) і холодильники. Багато пристосували для евакуації біженців. Кілька штук віддали ВВС – в якості мішеней для стрільби.

Кував підключився до продажу, і майже збув невелику партію якоїсь справи, але той раптово помер від серцевого нападу. Потім у Фреда ідея: зняти з вантажівок тенти і продавати їх як намети або сараї під інструменти. Навіть знайшлося з десяток покупців.

Ось тільки з головним клієнтом – ООН – підприємцям так і не вдалося домовитися, і більшість машин так і залишилися стояти на складі, поки, через кілька років, Чарльз Чоафати не вирішив відправити їх на смітник.

Кував дізнався про їх кончину з газет. Сміючись, 88-річний старий так прокоментував свої пригоди: «Crazy, crazy, crazy».

 

Сергій Соловйов

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code