Нажмите "Enter", чтобы перейти к контенту

З квітня очікуються перебої з поставками японських авто

Поки що українські дистриб’ютори не відчувають брак автомобілів, але вже в наступному місяці може виникнути дефіцит популярних японських моделей.

Зараз постачання ведуться в рамках діючих контрактів, але тут необхідно уточнити, що логістика з Японії в Україну має ряд проміжних складів, на яких формується певний запас автомобілів, які дистриб’ютори забирають по мірі необхідності. Крім того, в лютому дуже слабка активність була в країнах Близького Сходу і Північної Африки з-за заворушень, революцій і переворотів (Туніс, Алжир, Марокко, Єгипет, Ємен, Бахрейн, Лівія, Сирія тощо). У підсумку, проміжні склади японських автомобілів були «запаковані» більше норми, що дозволяє зараз нівелювати первинні складності з постачаннями. Але перебої неминуче будуть, коли національні дистриб’ютори виберуть всі популярні машини на складах.

За оцінками AUTO-Consulting, перші перерви в постачаннях слід очікувати в кінці квітня — травні. Якщо автовиробництво в Японії вдасться швидко запустити на повну потужність, перерви в поставках для ринку пройдуть майже безболісно. Але, якщо збитки для виробників комплектуючих і металу виявиться суттєвою, або не буде вистачати електроенергії для відновлення виробництва в колишніх обсягах, тоді ситуація на ринках почне мінятися не на користь японських брендів.

С апреля ожидаются сбои с поставками японских авто



За підсумками 2010 року, японські автовиробники займали в Україні близько 19,42%, проти 20,8% рік тому. Ще до землетрусу японські автомобілі трохи здали позиції європейських і корейських конкурентів, які в 2010 році наростили свою присутність в Україні до 23,45% і 21,7% відповідно. Саме ці конкуренти і будуть претендувати на частку японських автомобілів в складний період.

Але з урахуванням необхідності закупівлі на стороні автомобільного прокату, електронних систем і ряду інших комплектуючих, японські автоконцерни зіткнуться із зростанням собівартості, яку в кінцевому підсумку будуть змушені перекласти на покупців. Фактично, криза в автопромі Японії спровокує новий виток автомобільної інфляції, — вважають в AUTO-Consulting. Зростання цін на автокомпоненти позначиться і на ціноутворенні інших виробників, але для «японців» цей момент настане значно раніше.

С апреля ожидаются сбои с поставками японских авто



За оцінками експертів, перші автомобілі, вироблені вже після землетрусу до України доїдуть лише до літа. Ціноутворення на них поки не відомо.

Безумовно, Японія максимально швидко впорається з наслідками землетрусу і цунамі. Всі ми бажаємо якнайшвидшого відновлення країни і виробництва на японських автозаводах. З цією метою уряд країни Висхідного Сонця планує виділити не менше $12 млрд. з поточного бюджету (у 2011 фінансовому році ця цифра значно збільшиться), як підрахував СБ. Приватні страхові компанії втратять $14-33 млрд. Але швидко відновити інфраструктуру і енергосистему не вдасться, а це означає, що автовиробникам доведеться шукати альтернативних постачальників комплектуючих в інших країнах, а також максимально переорієнтувати виробництво на іноземні підприємства.

Але шкоду для світового автопрому буде дуже великий, якщо врахувати, що Японія є найбільшим постачальником деталей і комплектуючих для автомобілів і побутової техніки: на її частку припадає 36% світового виробництва чіпів пам’яті, говориться в доповіді. Корейські фірми вже зараз стикаються з підвищенням цін на цю продукцію, на деякі компоненти ціни зросли до 20%. У Таїланді складальники автомобілів повідомили, що японських компонентів вистачить до квітня, сказано в доповіді. Японія найбільший виробник силікону (60% ринку) і другий за величиною виробник сталі в світі (110 млн. тонн в 2010 році), причому левова частка сталевого прокату призначалася якраз для автомобільної промисловості. А сталеливарна промисловість – найбільший споживач енергоресурсів. Знову замкнене коло? Японським автоконцернам доведеться купувати метал і ряд комплектуючих за межами країни, а що станеться з цінами на ці позиції в умовах ажіотажного попиту поки що важко навіть припустити.

С апреля ожидаются сбои с поставками японских авто



Як повідомляє BBC, до кінця тижня більшість японських автовиробників відновлять роботу своїх заводів, які постраждали внаслідок руйнівних землетрусів.

Toyota Motors висловила намір відновити виробництво вже сьогодні, 22 березня. Ще два виробника — Honda Motors і Mazda планують запустити свої заводи вже до кінця цього тижня.

Багато експертів вважають, що причиною такого рішення стало відновлення роботи 6 заводів Nissan Motors 21 березня. Також експерти відзначили, що при поновленні виробництв можуть виникнути проблеми з поставками деяких комплектуючих для різного типу моделей автомобілів і термінами їх поставок.
 

budulai

Будьте первым, кто оставит комментарий!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code